Android app-tips: så festlig at selv mor får lyst til å handle!

Som Twitter-følgerne mine allerede vet, er jeg en hard Apple-motstander og en desto større Android-fan. Android er operativsystemet som finnes på flere smarttelefoner fra blant annet HTC, Sony Ericsson og Motorola. Nylig har Android Market også åpnet for kjøp av betalte applikasjoner («apps») for norske brukere, men den appen jeg skal anbefale i dag er helt gratis!

Jeg har testet ut Hungry! Shoplist-appen, som er noe så trivielt som et handlelisteprogram. Det finnes selvfølgelig langt mer fancy ting du kan gjøre med Android-telefonen din (jeg anbefaler Google Goggles som et eksempel på en app som er både nyttig og gøyal å leke med), men jeg vedder på at du også trenger å handle i blant.

I Hungry! legger du inn varene du pleier å handle, fordelt på ulike kategorier. Du trenger bare legge inn hver vare én gang. Senere kan du bare hake av for varen når du trenger å ta den med deg fra butikken.


Det er noen standardkategorier og -varer som ligger lagt inn på engelsk i programmet. Jeg valgte å slette alle disse for å lage et helnorsk handlelisteopplegg. Hungry! støtter import og eksport av .csv-filer, så du kan godt stjæle min liste. Her er den.


Du kan se varene du har lagt inn listet opp alfabetisk, eller etter kategori. Fra disse listene kan du velge hva du trenger å handle i dag.


Når du så er i butikken klikker du på handlevogna, som viser deg hvilke ting du trenger. Klikk på varene etterhvert som du henter dem, så forsvinner de fra lista. Jeg har tenkt å lage laksepasta og smoothie i kveld, hvis du lurte.

(Oppdatert: Legg merke til at skjermskuddet av handlelista mi er tatt 1337! Yeah...) 

Du kan også sende handlelista på epost, riktignok bare til  én forhåndslagret epostadresse. (Lagre kjæresten!)

Du kan installere appen gjennom å søke i Market, eller scanne QR-koden som du finner her dersom du har et strekkodeprogram installert på telefonen din. (Det burde du ha.)

God handletur!

Kom gjerne med flere gode tips til Android-apps i kommentarfeltet.

Kommentarer

  1. Kommer jeg hjem til bayer i dag, altså? Jeg liker'n!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi leve.

Hvor gammel jeg er

Matematikk overalt.