Musikkfest 2006


(En oppsummering.)

Etter å ha vært utendørs i 12 timer og hørt nesten non-stop på live-musikk, blir man ganske "mett" på lyd. Men det var en fantastisk dag – i tillegg til noen gamle favoritter, oppdaget jeg mye ny musikk, og jeg vil benytte dagen i dag til å anbefale noe av den! (Du kan laste ned musikk på de fleste av sidene jeg har lenket til under bandnavnene...)

Vi starter med Autotune, som vi så i Middelalderparken – ordentlig god og skranglete garage-rock. En favoritt fra i fjor som også leverte i år, var duoen Sylvarnes/Vangen, som utstyrt med bl.a. bukkehorn og munnharpe varierer mellom folkemusikk og blues/rock. The Cheaters skuffer aldri, og skapte stor stemning på Rådhusplassen! Vi gikk dessverre glipp av Grand Island, men vi har hørt at det skulle være verdt et besøk.

Tre andre band jeg gjerne skulle hørt, men dessverre gikk glipp av, er Einmal Kommt Die Liebe, The Fabulous Lightbulb Society og Lamia. Det er liksom for mye bra musikk på en gang...!

Dagens store nye oppdagelser kom på Mono: Casa Electro Novo, en utrolig energisk og dessuten utrolig hyggelig fyr fra hvem Lea "vant" en CD...! Deretter avsluttet vi med White Lord Jesus, deilig, bråkete drømme-synth-hardrock. Mmm...

Kommentarer

  1. Musikk er livet.

    Jeg har sagt det hele tiden siden jeg ble blakk: At tv og dvd og slikt klarer jeg å leve foruten, men når mitt lille kjerringanlegg går til helvete så skal jeg ha nytt med det samme om jeg så skal tigge middag hos venner i 3 mnd etterpå.

    Jeg klareer meg ikke uten musikk, eller mine operabokser som jeg lytter til. Ikke snakk om å ta i fra meg muligheten til David Bowie-albumene. Da er du et ondt menneske.

    SvarSlett
  2. Fikk du ikke med deg Strawberry Sadnes s altså? Synd. Det var kort, men meget lovende.

    Fikk ikke med meg så mye mer enn Shit City og SbS pluss ett par andre på rådhusplassen. Uansett en bra dag med fint vær, musikk og kald(egenltlig litt opp og ned) pils.

    SvarSlett
  3. Sexy Sadie: Enig! Hjemme hos meg lyttes det riktignok både til musikk fra anlegget (som er samboens konfirmasjonsanlegg, han er 30 nå...), og fra denne min elskede PC, som jeg heller ikke har så veldig lyst til å være foruten.

    Musikk er livet.

    Vetle: Temperaturen på pilsen var ikke just stabil, nei. Men det regner jeg som oppvarming til Roskilde.

    SvarSlett
  4. Hey what a great site keep up the work its excellent.
    »

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa