Adventskalender: 7. desember

Forrige avsnitt

Anna og Harry satt og snakket sammen. Harry virket oppriktig bekymret for kameraten sin.

“Han var kanskje litt rar sist jeg snakket med ham, men det var da han ikke dukket opp på puben jeg virkelig begynte å lure.”

“Tror du det er noen i ledelsen til Kjøpeslottet som har gitt ham oppdraget å fange fjøsnissen?”

Harry nikket.

“Men hvem? Og hvorfor?”

“Jeg tror… sånn som jeg forsto det… at de ikke ville at deres nisseversjon skulle ha konkurranse. Du vet, den der glorete brusnissen? Voksne og barn har lest koselige eventyr og spør etter ‘den ordentlige nissen’… De ville utrydde alternativene, rett og slett.”

Anna rynket pannen. “Men den norske fjøsnissen er det da mange som har glemt allerede! De burde vel heller bekymre seg for julenissen, vel, jeg mener…”

Hun stoppet opp. Det unge paret så på hverandre og utbrøt: “St. Nicholas!”

Men hvem er St. Nicholas egentlig? Og hvordan skal Preben Mysterud klare å få fatt på ham? Hvor er Jeppe? Rädda Jeppe! Död eller levende! I morgen…

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa