En av de nettene

Jeg er for trøtt til å sove og har for mange tanker til å klare å skrive noe.

Jeg leser andres personlige blogger om å være full, ensom og kåt. Jeg leser i min egen dagbok om å være full, ensom og kåt. Nå er jeg edru og elsket og tilfreds, men ellers er alt ved det samme gamle.

Jeg skulle vært ute og gått i gatene mine, luktet og smakt på livet og byen og vinteren, savnet deg enda litt mer og gjort ting jeg later som jeg ikke pleier å gjøre.

I stedet tenker jeg på byen og gatene og luktene og smakene mens fjernsynets glorete lys synger meg i søvn med en nattfilm jeg kommer til å ha glemt i morgen.

Fy faen, at man lever gjennom år som dette, og netter som dette, og at alt kan være det samme. Jeg skrev nesten nøyaktig de samme setningene da jeg var femten, og jeg skriver dem nå, jeg blir eldre raskere enn jeg blir klokere. Jeg savner deg som om det var første gang.

Jeg liker det. Søvnløse natt, bare bli hos meg.

Kommentarer

  1. Kva i allverden? Eg lure nett på det same spørsmålet, det er nettopp derfor eg endå ikkje har gått til sengs. Eg skjønne ikkje kva del av meg som får meg til å stå opp om morgenen og gå igjennom dei same hektiske rutinene dag på dag?

    SvarSlett
  2. Er det det som kalles livet? Jeg tror det.

    SvarSlett
  3. Hei, dette er faktisk veldig godt skrevet og jeg syns du tar ting på kornet, det er sjelden jeg ser et så ærlig og rett frem innlegg. Dette er en tankevekker om hvor lett livet blir trivielt og vi går oss fast.

    Ta en tur på byen i kveld :o)

    - Lisa

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa