Papirfly

Av og til skjer det ting som man ikke kan eller vil fortelle om til alle og enhver, store, syke, fantastiske eller forferdelige ting.

Av og til er det helt vidunderlig å bo sammen med noen som ikke har tenkt å fikse det på noen annen måte enn å si «vil du ha et papirfly?» Og så brette verdens fineste papirfly som kan fly i loop og lande i sofaen.

(Ikke at papirfly hjelper på alt, altså. Men når ingenting hjelper, er et papirfly bare til meg noe av det fineste som ikke hjelper.)

Sånn er det.

Kommentarer

  1. Små ting som gleder. : ) Typen min pleier å brette papirfly av gamle kvitteringer når vi kjeder oss på jobb (kassa på Rimi.) Det får meg alltid til å trekke på smilebåndet. ^^

    SvarSlett
  2. Å ja, jeg skjønner så godt hva du mener! Når ting blir for store og uhåndgripelige, er det utrolig godt med en enkel, fin liten ting som flytter fokus og får en ned på jorda igjen. Da jeg sleit som aller verst, brukte han jeg bodde sammen med å ta meg med på Ultrabutikken for å se på alle de kule fiskene de hadde i ferskvareavdelinga der :D

    SvarSlett
  3. Så utrolig fine hverdagshistorier, begge!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa