Den nye hipsterdrinken: Marianne

For mange herrens år siden bestemte kompisen min Pål og jeg oss for å lage en drink. Drinken vi landet på i drinkboka het Moscow Mule, og var så god at jeg nærmest gjorde den til signaturdrinken min.

Nå drikker alle Moscow Mule, i alle fall alle dem som bor i ettroms på Løkka og har bart og sykkel med kurv og... Du skjønner.

Derfor har jeg bestemt meg for å få en ny signaturdrink. Denne drinken fikk jeg servert på en rar bar i Finland og den heter Marianne etter dropset med samme navn. Du vet, sånne mintdrops med sjokolade inni? Min snille venninne Susanna hjalp meg å finne oppskriften, og den er sånn:


Du trenger disse to flaskene, eller annen kakao- og peppermyntelikør. Polet har dem ikke i sitt vanlige sortiment, men det går raskt å bestille på nettet, og så kan du hente flaskene på ditt nærmeste pol eller postkontor. Og når bare drinken min blir hip nok, finner du nok flaskene i polhylla!

Du trenger også melk til å fylle opp med. Jeg ville ikke ta bilde av melkekartongen min, for jeg hadde bare økologisk lettmelk og du vil selvfølgelig bruke helmelk når du mekker drink.


Den peppermyntelikøren har forresten innmari tøff farge. Den ser ut som absint, men er langt mindre skummel.

Bland 2 cl av hver av likørene i et fint glass. Fyll opp med melk. Stikk et sugerør oppi. Vips! Flytende Marianne-drops. Her avbildet med sin fetter i fast form:


Husk å drikke ansvarlig, og selvfølgelig ikke servere denne drinken til noen under 20 år :)

Kommentarer

  1. Isbiter er sikkert også lurt. Sjæl driver jeg ikke med sånt.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa