Strøtanker: 11. september, Store Ord og Tekno-Lea

Jubileum

I dag er det 33 år siden en 11. september det bør være grunn til å minnes med gru.

Store Ord

Jeg har fått med meg at enkelte mener at man ikke bør "bruke opp" uttrykk som "jeg elsker deg", og at den setningen derfor ikke bør sies for ofte og helst spares til spesielle anledninger. For noe tull! I morgen kan det være for sent... Jeg sier "jeg elsker deg" til kjæresten min i gjennomsnitt en gang om dagen, tror jeg. Det har jeg gjort siden vi hadde vært sammen et halvt år eller så, og han gjør det samme. Vi har med andre ord brukt de Store Ordene cirka tusen ganger om ikke så lenge. "Jeg elsker deg" har verken mistet kraft, betydning eller impulsivitet av den grunn. Det dukker nemlig alltid opp en god anledning til å si det. Hvorfor rasjonere på kjærligheten?

Tekno-Lea

Gjett hvem som har satt opp trådløst nett helt selv? Bærbare Barbara og SuperEgil (ja, det er Egil som har gitt enhetsnavn til den stasjonære PC'en...) kan nå bevege seg ut på verdensveven når som helst uten en 10 meter lang eternettkabel strukket tvers over stua. Jeg har også fått meg ny mobil, den har faktisk 3G. Så nå har jeg alt en teknofrikjente kan ønske seg. Bortsett fra at 5 Gb lagringsplass på muzakboksen egentlig er litt lite.Jeg vet, all fornuft tilsier at man umulig kan høre på alle 2000 låtene særlig ofte. Likevel føler jeg altså behov for å ha minst fire ganger så mange. Men – jeg har nok ikke råd før i 2009.

Kommentarer

  1. Jeg sier at jeg elsker dem som jeg elsker relativt ofte.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa