Hopp, sa jeg! Hopp!

Lisa, Berte og Ismahan er de kule jentene i klassen. Greie er de også. De stiller opp for hverandre, forsvarer hverandre mot de slemme guttene. Jentene har ting, utstyr og penger, mye mer enn meg.

Lisa, Berte og Ismahan har startet en klubb sammen med mange av de andre jentene. Nesten alle er med, og nå har de spurt meg også. Jeg svarte at jeg ikke var helt sikker.

"Er du dum, eller?" sa de. "Du kan jo ikke stå aleine mot de slemme guttene! Tenk om de kommer for å ta deg! Du stiller opp for oss, vi stiller opp for deg, det er dealen."

"Men", sa jeg, "jeg er ikke så glad i å sloss".

"Sssch! Er du dum, eller? Naiv, liksom? Ingen liker å sloss, da, men man må jo det noen ganger!"

"Mmmm... Okei da", sa jeg. "Hva heter forresten denne klubben deres?"

"Vi kaller den... 'North Atlantic Treaty Organisation'".

Er det en "forsvarsallianse"s jobb å sende soldater til en USA-startet angrepskrig? Hva vil være konsekvensen for Norge av å nekte å bidra — egentlig?

Hvor mange fler "kompromisser" kan SV inngå i regjeringen nå? Ikke mange fler...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa