Feelgood-(film)bonanza

Jeg har hatt en lang dag som definitivt måtte avsluttes med litt YouTube-surfing med det mål å piffe opp humøret. Jeg tenkte jeg skulle dele noen feelgood-favorittklipp med dere. Nytes best med sjokolade og øl ved siden av. Klippene er, i rekkefølge:

1. Kevin Bacons fantastiske sintedansescene fra Footloose.
2. Litt av den fine, nye dansescenen til Harry og Hermione i den blodferske Deathly Hallows 1-filmen. Musikken er O Children med Nick Cave. (Takk, Hjorthen!)
3. Fortekstene til Ronja Røverdatter med temamusikk av Björn Isfält. Denne musikken er så og si umulig å få tak i i dag. Det finnes ei samleplate med filmmusikk av Isfält. Hvis du får snusen i et sted jeg kan få kjøpt den, ta kontakt!
4. Den første (?) scenen i den fine, svenske komedien Klassfesten. Musikken er Heroes med David Bowie.
5. Burning Lights med Clash-vokalist Joe Strummer, fra en film av min finske favorittregissør Aki Kaurismäki: I Hired A Contract Killer.
6. Smile av Charlie Chaplin (fra Modern Times), innspilling av Nat King Cole
7. Trailer'n til Fucking Åmål. Musikken er Drifter med Yvonne.
8. Michael Cera og Ellen Page synger Anyone Else But You i Juno.

Under klippene finner du ei spilleliste med de av disse låtene jeg kunne finne, pluss en del andre film- og tv-relaterte godbiter. Klikk på skjermskuddet, så åpner spillelista seg :)






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa