I anledning kvinnedagen

Jeg har fundert en stund på hva jeg skal skrive i forbindelse med 8. mars. Det finnes jo så mye deprimerende statistikk der ute; om kvinners levekår i andre land, men også om hvordan vi har det i Norge, om lønnsforskjeller, kroppsbilder og uønsket seksuell oppmerksomhet. Det er til å grine av. Noen mener kvinnedagen har utspilt sin rolle. Til det sier jeg: hahaha!

Likevel føler jeg meg tom for ord. Jeg har dog skrevet mye om kvinnesak og kropp og sånn før. Denne uka har jeg i stedet laget en post med noen bilder som beskriver hvorfor jeg er feminist. Til inspirasjon, glede eller provokasjon. Værsågod.

By ~ggvic~ from Denver, US (Armed and dangerous haha) [CC-BY-2.0], via Wikimedia Commons
By malloreigh on flickr, CC-BY-NC-2.0
By tantonr on flickrCC-BY-NC-2.0

By Dan Morrill on flickr, CC-BY-NC-ND-2.0

By Alessandra Kocman on flickrCC-BY-NC-ND-2.0

By Iwan Gabovitch on flickr, CC-BY-2.0

By janetmck on flickrCC-BY-2.0

By Potatojunkie on flickrCC-BY-NC-ND-2.0
By familymwr on flickrCC-BY-2.0
I min ideelle verden har det om du er dame eller mann bare noe å si under dyna. Men vi er ikke der helt ennå, så på fredag, la oss ta oss lov til å si HURRA FOR DAMENE!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa