Jeg har fått meg en meditasjons-app

Det høres kanskje selvmotsigende ut, men det er ikke det. Appen er en samling av lydklipp til korte, guidede meditasjoner til ulike anledninger, enten du er på farten eller sitter stille:


Flere ulike meditasjoner gjemmer seg bak hver kategori. Stemmene som guider deg er rolige og behagelige. Selv om appen heter Buddhify trenger du ikke være buddhist, og i alle fall ikke alternativt anlagt, for å bruke den. Mennesker som mediterer er friskere, gladere og mer konsentrerte sier vitenskapen.

Jeg har prøvd noen av meditasjonene og syntes de fleste var helt topp. Dog reagerte jeg litt på leggetidsmeditasjonen som ba meg være takknemlig for dagen. Først for frokosten min, og alle som har bidratt til at den har kommet på bordet mitt; arbeidere i fattige land, kyr, høner, «både de under gode forhold og de under mindre gode — nå er ikke tiden for skyldfølelse, nå er tiden for takknemlighet». Eh, farvel sjelefred, hallo bilder av burhøns og slavearbeidere.

Til tross for dette er appen så langt verdt sine 23 kroner, som skaperne selv sier på nettsiden sin: «prisen av en kaffekopp». Som den faste leser vet er jeg opptatt av å leve i harmoni med teknologien og ikke i kamp mot den.

ॐ !

Kommentarer

  1. Jeg kan anbefale https://www.headspace.com/. Koster litt, men jeg tror jeg har en kode eller to som lar deg få tilgang til den fulle versjonen i en måned eller noe sånt - @runasand

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa