Hør på sultestreikerne!

Jeg hadde ikke tenkt å blogge i dag, men Alf Ivar kommer med en oppfordring som jeg ikke kan overse.

De sultestreikende afghanerne ble i dag morges forsøkt fjernet av politiet. Politiet har fjernet teltene, men de sultestreikende vendte tilbake til stedet og ble slått ring rundt av en gruppe aksjonister, mange fra SOS rasisme. Dagens blomst til aksjonistene som mobiliserte så mange en grytidlig morgen!

Det de forlanger, er å få sakene behandlet på nytt. De forlanger ikke penger, jobb eller en gang en lovnad om å få bli før de slutter å sulte. Men Norge kan ikke se på sakene på nytt. Regjeringen vil ikke lytte. Bestemt er bestemt. Vi har ikke plass til disse 100 flyktningene. Det er et prinsipp.

Jeg vet faktisk for lite selv om situasjonen i Afghanistan til å kunne si kategorisk at vi bør innvilge oppholdstillatelse, men denne situasjonen er uverdig. Jeg blir flau. Er det mitt moderland som behandler medmennesker slik?

Følg med på utviklingen i Afghanistan her. Ville du sendt familien din hit?

Kommentarer

  1. Applaus til regjeringen for at de står fast på vedtaket om å sende dem ut.

    Dersom de nå snur så åpner de for to ting:

    * Mange flere grunnløse asylsøknader
    * Et FrP som får flertall alene ved neste valg

    Vi ønsker ingen av delene.

    SvarSlett
  2. Påstanden er jo nettopp at disse søknadene kan vise seg å ikke være grunnløse, ikke sant?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa