Gjesteblogg: Vel overstått...

Så e gebursdagen øve. Eg, undertegna, så ikkje-så-tilfeldigvis e' kjæresten hennas, tok turen med Stena Saga. Lea va nemlig på jobb på gebursdagen sin, og blei som vanligt parterte i fira av tryllekunstnaren. Eg tok med presang og to kaker. Vel, kakestykker fra den lokale delien i det minsta. Gaven fra meg va fira-delte (4-delt), et gavekort på skoforretning, ei bok av Aslak Sira Myhre om fotball, et skeidskjerf signert av Cathrine Sandnes og Aslak Sira Myhre og litlungen deiras, Katja, og et kort med hilsen fra dei same.

Lure du på koffor?
- Lea e' nemligen skeidsupportar. Eg e' vikingsupportar.
- Tilfeldigvis e' Cathrine (redaktør i Samtiden) skeidsupportar, og Aslak (ledar i Foreningen !Les) vikingsupportar. Cathrine har blant a'ent skrevet bøker om VM og artiklar i Dagsavisen om koss det e å værr med ein vikingsupportar, Aslak har som nevnt og kjent skrevet bok om fotball og skrive bloggar om koss fælt det e å værr vikingsupportar.
- Et tøft par, altså!

Te Cathrine, Aslak og Katja - hvis dokker komme øve denna bloggen: Tusen takk for hjølpå (=hjelpen), hu blei kjempeglad og svært øverraska øve gaven:-)

Så glede me oss øve at trenden har snudd, Viking vinne og vinne (i alle fall ein gong), Skeid vinne stort, og alt e' barra fryd og gammen. Vikingtrenaren e' gud, i alle fall i dag; Ødegaarden score, i alle fall i dag; og Groruddalen tape, i alle fall i dag. Ein gode dag for fotball.

Neste gong ska eg løysa kriså i Midtøsten. Gled dokker!

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa