Everybody in the audience gets a car!

Alle i publikum får en bil! Og gudene skal vite at de fortjener det. De fortjener det, ja. De er hardt arbeidende, ærlige middelklasseamerikanere, nemlig, av den sorten som får hjula til å gå rundt. Sannelig tror jeg ikke de fortjener en laptop også. Og et gavekort hos Wal-Mart, og et års forbruk av honni-korn. Dere fortjener det, alle sammen. Dere er spesielle.

...

Hva er det du sier? Du slapp ikke inn i studio? Nei, vi har et begrenset antall billetter, skjønner du. Å, du hadde billett? Ja... eheheee... men du skjønner vel at det skal filmes, dette her, og vi må ha en viss standard på... Jeg mener, vi må sørge for å ha en viss fordeling i... Kremt. Kremt. La meg være ærlig. Har du vasket håret?

Sukk. Vet du hva? Jeg skal ta deg under vingen min, jeg. Gjett hva! Du skal få... en bil! Og en laptop! Andy, ring Nissan og fiks en bil til til meg. Hva sier du? Du vil heller ha... en brødskive? Jamen... jamen... Og jeg kan gi bilen til noen som både har bruk for og fortjener den? Eh... ehe...

>KABOOM<>heldig, at han rett og slett har jævla flaks, ikke at han er en som fortjener det fordi han er spesiell.

I det nye "virkelighets"programmet "Enstemmig", er en av vriene at deltakerne skal stemme over hvilken hemmelighet som er verst. Det avsløres hvem som er eier av denne hemmeligheten, og han/hun fortjener ikke lenger å vinne pengepremien. Jenta som en gang hadde stjålet penger mens hun satt barnevakt lå tynt an en stund.

Jeg tror jeg skal gå og kjøpe meg en kroneis. Fordi jeg fortjener det.

PS. Til jenta i "Enstemmig" som vil bruke gevinsten til å plastikkoperere seg så hun kan ha sjansen til å få en skuespillerkarriere: Stå på! Du fortjener det! Men jeg tror kanskje du forveksler filmbransjen i Norge med Hollywood...

PPS. Blåbloggere som måtte lese dette, dere har helt rett. Jeg er selvfølgelig bare misunnelig.

PPPS. Noen som vil kjøpe en pent brukt TV?

Kommentarer

  1. Jeg går glipp av en del moro ved å ikke eie fjernsynsapparat skjønner jeg. :ler:

    SvarSlett
  2. Eller ikke:) Av alle ting jeg er glad for å være uten, kommer TV-apparat ganske nær toppen!

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg tror absolutt ikke alt jeg ser på TV (dessuten så jeg bare en halv første episode...), og liker ikke å dømme folk! Men jeg håper virkelig ikke du tror skuespillerbransjen er tuftet på så overfladiske verdier – vi er mange som klarer oss her med appelsinhud, hengepupper og det som verre er :) Make-up and lighting, baby :) Derfor bet jeg meg merke i dette ene utsagnet, og det var kanskje urettferdig. Bortsett fra det virker du tøff, så stå på!!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa