Det er byen min, det


Virrvarr har tagget meg til å fortelle om det beste med hjembyen min. Hurra! Jeg har fulgt dette meme't rundt og håpet at det ville finne veien til meg, vi snakker tross alt om jenta som har en egen Oslo-kategori på blogginleggene sine.

Så, here goes, noen av mine favorittsteder i Oslo:

Beste steder å...

...shoppe: Marita-butikken i Markveien har masse søte brukt-ting, særlig husgeråd og glass og lysestaker og sånt, men vær obs på at du kan risikere å få litt misjonering på kjøpet. Har du tid til overs på Oslo S må du gå innom Outland, og den lille sølvbutikken i Basarhallene har utrolig mye fint.

...drikke øl: Underwater Pub på St. Hanshaugen har operakvelder og teaterkvelder, hyggelig stemning og godt øl, og man kan bestille pizza fra naboplassen i baren. Er du på Karl Johan, har Elm Street i Dronningens gate i tillegg til øl god burger med potetgull til (veggisburger og!) og digge sofaer.

...være kulturell: Når du besøker Oslo, sjekk hva som skjer på Cinemateket, Skuret, Astrup Fearnley og Det Åpne Teater.

...spise mat: Indian House i Fred. Olsens gate har billig og god indisk og hyggelig personale. Cafékontoret ved enden av Grønlandsleiret har variert og god meny, særlig til lønsj. Øl har de og.

...le sammen: Det kan dere gjøre hvor som helst, men over et slag biljard på Torggata bad eller når det er karaoke på Lompa gjør det seg vaffal bra.

...gråte sammen: Et mørkt hjørne på Magneten pub eller på Oslo Mekaniske funker fint for en dyp samtale over en øl eller fem uten at noen bryr seg.

...ha med PC'en på kafé: Tea Lounge og Oslo Mekaniske. De har både trådløst nett og strøm til deg.

...puste ekte luft: Du kan ta turer i skog og mark med ikke noe annet enn apostlenes hester helt fra Karl Johan; til Ekeberg for eksempel. Grefsenkollen er også en overkommelig dagstur, og med T-banen kan du reise til Sognsvann eller Frognerseteren og starte turen der.

...leke: Aking i Korketrekker'n er den mest uslåelige Osloaktiviteten. Kjelkene de leier ut går i superfart nedover de lange bakkene. Om sommeren er det bare å stikke til nærmeste park og leke kubb/allsang/fotball/frisbee etc. etc.

Det er byen min, det!

Kommentarer

  1. Woho, nå skal jeg på oslotur og prøve nye steder ^_^ Flott levert!

    SvarSlett
  2. Åh, så moro å se at memet lever videre rundt i bloggebyen! jeg har faktisk gått her og lurt på om de har trådløst nett på oslo mek, uten å klare å finne det ut. Takk!

    Og så er jeg veldig glad i Maritabutikken i Markveien jeg også :-)

    SvarSlett
  3. Takk for beste steder :) Jeg har flyttet til Oslo en uke siden og det er artig å lese f.e. hvor kan man drikke øl.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa