Epleskrotter

Jeg kommer aldri til å skjønne meg på Apple-disiplene. «Wow, mobilen min kan sende mms.» «Wow, mobilen min har fått copy/paste-funksjon.» «Wow, mp3-spilleren min har fått radio og diktafon.» Alt dette månedsvis etter alle andre mens de påstår å ha det første og beste.

Apple har nylig kjørt en reklamekampanje med grunner til å kjøpe en Macbook. Grunnene er blant annet «du kan åpne word-dokumenter», og du kan «til og med kjøre Windows på den»! Med andre ord, nøyaktig det samme du kan på en PC til 6000,- mindre.

Til og med en av de forelskede Mac-fansene jeg kjenner, innrømmer at han nok ikke hadde hatt bruk for en Mac hvis det ikke hadde vært for at han jobber med fotografi.

Så, folkens, hva er det med dere epleskrotter? En forkjærlighet for glatte, stygge, nittitallsfuturistiske designstykker? Behov for å være med i den kule gjengen? Hva?

Pøh. Alle vet at den kule gjengen har Linux-PC og Android-telefon. Elsk.

Bilde fra Bright_Star under en CreativeCommons-lisens.

Kommentarer

  1. En forkjærlighet for glatte, FINE designstykker :D

    SvarSlett
  2. Kjæresten: OK, da. Årevis.

    Søstera: Eh. Jada. INGEN kurver og overflater er alene verdt tusenvis av spenn for meg. Det inni, derimot. Nam.

    SvarSlett
  3. Jeg er i grunn helt enig med deg på mange måter, men siden du spør; Jeg bytta til Mac fordi den først og fremst (Med mitt bruk da) er helt lydløs! Dette var mitt viktigste krav når jeg skulle kjøpe meg data. Den er også mindre og lettere, og jeg synes jo den er pen da :P

    Etter jeg kjøpte den så oppdager jeg jo flere og flere finesser som jeg koser meg med. Blandt annet dette med at strømadapteret henger fast med magnet (praktisk at ikke pc`n går i bakken hver gang jeg snubler i ledningen) og at jeg har lysinstillingsknapper på samme måte som lyden. (Veldig praktisk når man plutselig ikke orker så mye lys, og jada, jeg vet man kan gå inn på innstillnger å gjøre det på Windows maskiner også, men det ER deilig at det er lettere)

    Likevel, jeg ville nok aldri kjøpt mac om det ikke var pga at jeg trengte en STILLE pc. Men nå som jeg har brukt Mac en stund må jeg jo innrømme at jeg liker den! :)

    Koste meg likevel godt med innlegget, du skriver så godt!*ler*

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa