Megmegmegmeg (pausefisk)

Selv om bloggerne av generasjonen under meg ofte anser det å poste bilder av seg selv som selve basisen for bloggehobbyen, kjennes det fortsatt rimelig merkelig for meg.

Likevel har jeg en lengre periode vært registrert på nettsiden Dailybooth, en slags webkamera-Twitter der du kan knipse daglige bilder av deg selv; inspirert av blant annet Noah takes a picture of himself-prosjektet.

I begynnelsen føltes det dumt å posere alene foran pc'en, men over tid får bildene verdi, som en dokumentasjon på aldring og på ulike perioder i livet (når jeg ser gjennom bildene nå, kan jeg peke ut kjipe måneder og gode måneder).

Dailybooth-samfunnet er flinke til å kommentere på hverandres bilder, og mange følger med på livestrømmen og kommenterer fremmede, tilfeldige menneskers fotografier etterhvert som de dukker opp. Det går også an å kommentere med et bilde.

Her er en video satt sammen av mine første 120 fotografier (jeg har holdt en langt mindre frekvens enn daglig). Låta i videoen finnes forøvrig her på Spotify.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa