Ikke høst, bare vissheten om at den kommer

Det er mørkt før butikken stenger. Fyren bak meg i køen skal hente en sånn «startpakke til baby». Jeg har invitert gamle venner på middag og alle har svart «maybe». Jeg synes to trapper er nok, selv om jeg bor i fjerde (tre trapper opp). Jeg gråter bare når det passer. Jeg kommenterer «he's just not that into you» på Jodel, for jeg husker hvordan det er å behøve å høre det, jeg vet såklart at det aldri virker. Jeg lukter tørrsjampo og tunfisk og skulle trent, men sovna. I morgen er den første dagen i resten av mitt liv. I dag er den siste dagen i... hva?

Bilder av ting som var betydningsfulle en gang, som lysbilder i en mekanisk fremviser. Klikk. Å legge leggen oppå vaskeservanten og stressbarbere. Klikk. Kjetting i metervare fra Jernia som smykke. Klikk. Å fly drage for første gang i livet, i en alder av et par og tjue. Klikk. Å kjenne at spriten virker, kanskje angre litt. Klikk. (Neste bilde er opp ned. Speilvendt?)

———

(Jeg lurer på hvor mange som leser ting jeg skriver her på bloggen når jeg ikke deler det i øvrige sosiale medier. Hvordan finner du meg? Kommenter gjerne!)

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa