tirsdag, januar 04, 2011

Nyttårsløfter 2011

Da har jeg kommet meg hjem til sofaen min etter ei episk nyttårshelg i Helsinki (med en avstikker til Tallinn). Og det er jeg veldig fornøyd med, etter at vi sjekket inn på flyplassen i Finland hele to minutter før innsjekken stengte... (Flyet var riktignok 40 minutter forsinket, men de pleier jo ikke å holde innsjekken noe lenger åpen av den grunn.)

Jeg går for konkrete og oppnåelige nyttårsforsetter i år:

1. Gjøre en del husarbeidsoppgaver etter et fast ukesskjema.

Jeg er rotete. Ro-te-te. Det betyr at jeg trenger litt militærdisiplin på meg selv for å gjøre min del av å holde det pent i vår fine, fine leilighet. Som for eksempel å tørke støv fast hver onsdag og vaske gulv hver søndag. Du skjønner.

2. Kose kjæresten min på ryggen hver dag.

Kjæresten min er nemlig ekstremt glad i kos generelt og kos på ryggen spesielt. Jeg synes pjuskekosing er kjedelig og er ikke så vant til det, men glad kjæreste er fint å ha.

3. Lese minst 20 bøker, hvorav 5 kan regnes som «klassikere».

Jeg har faktisk en over gjennomsnittlig høy lesehastighet, men jeg bruker fritiden min på så mye annet enn å lese, og kan fint gå en måned eller tre uten å ta i ei bok. Derfor kommer jeg ikke til å bli en av de der som tar 100. Men 20 bør jeg klare. Her kan du følge med på hvordan jeg ligger an.

Hvilke bøker synes du jeg bør lese? 

2 kommentarer:

  1. Moren min er veldig glad i Little Women av Louisa May Alcott og har anbefalt den til meg utallige ganger. Kanskje den kan være med på å fylle klassiker-kvoten din?

    SvarSlett
  2. Gitte, den har jeg faktisk lest -- men det er kanskje 15 år siden (jeg var da 12), så jeg skal ikke se bort fra en reprise :)

    Du vet om at den er filmet med bl.a. Winona Ryder?

    SvarSlett