Nyttårsløfter 2011

Da har jeg kommet meg hjem til sofaen min etter ei episk nyttårshelg i Helsinki (med en avstikker til Tallinn). Og det er jeg veldig fornøyd med, etter at vi sjekket inn på flyplassen i Finland hele to minutter før innsjekken stengte... (Flyet var riktignok 40 minutter forsinket, men de pleier jo ikke å holde innsjekken noe lenger åpen av den grunn.)

Jeg går for konkrete og oppnåelige nyttårsforsetter i år:

1. Gjøre en del husarbeidsoppgaver etter et fast ukesskjema.

Jeg er rotete. Ro-te-te. Det betyr at jeg trenger litt militærdisiplin på meg selv for å gjøre min del av å holde det pent i vår fine, fine leilighet. Som for eksempel å tørke støv fast hver onsdag og vaske gulv hver søndag. Du skjønner.

2. Kose kjæresten min på ryggen hver dag.

Kjæresten min er nemlig ekstremt glad i kos generelt og kos på ryggen spesielt. Jeg synes pjuskekosing er kjedelig og er ikke så vant til det, men glad kjæreste er fint å ha.

3. Lese minst 20 bøker, hvorav 5 kan regnes som «klassikere».

Jeg har faktisk en over gjennomsnittlig høy lesehastighet, men jeg bruker fritiden min på så mye annet enn å lese, og kan fint gå en måned eller tre uten å ta i ei bok. Derfor kommer jeg ikke til å bli en av de der som tar 100. Men 20 bør jeg klare. Her kan du følge med på hvordan jeg ligger an.

Hvilke bøker synes du jeg bør lese? 

Kommentarer

  1. Moren min er veldig glad i Little Women av Louisa May Alcott og har anbefalt den til meg utallige ganger. Kanskje den kan være med på å fylle klassiker-kvoten din?

    SvarSlett
  2. Gitte, den har jeg faktisk lest -- men det er kanskje 15 år siden (jeg var da 12), så jeg skal ikke se bort fra en reprise :)

    Du vet om at den er filmet med bl.a. Winona Ryder?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa