Gullkorn fra gamle da'r: sex, dikt og kapitalisme

Åh, jeg har så mange fine bøker som er plukket opp på antikvariater og boksalg og sånn. I dag bestemte jeg meg for å scanne noen gullkorn fra noen av favorittene mine.

Photobucket
Fra «Alle pikers nye bok», Titt Fasmer Dahl, Gyldendal Norsk Forlag 1948.

Photobucket
Fra «Være sammen — om ungdom og seksualitet», Pax forlag 1992.

Photobucket
Fra «I love you», Trine Bryld (red.), Gyldendal (Danmark) 1983.

Photobucket
«Alle pikers nye bok».

Photobucket
Fra «Atomkraft nei takk!», Stephen Croall og Kaianders Sempler, oversatt av Lars Saabye Christensen, Pax forlag 1979

Photobucket
Fra «Være sammen».

Photobucket
Fra «Rim og rytme — En liten verselære» av André Bjerke, Riksmålsforbundet/Aschehoug 1956.

Photobucket
«Alle pikers nye bok».

Har du noen gamle bokskatter?

Kommentarer

  1. Fantastisk samling, får meg til å savne de bøkene min eks hadde: "De homofile og deres livstil" fra 60-tallet en gang. "Kvinnen og hennes psyke" fra 20-tallet. Pluss diverse andre. Men jeg har heldigvis Schønberg Erkens kokebok som jeg fikk av farmor, med nøyktig beskrivelse av hvordan man skal drepe en skillpade før man lager suppe....

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa