Iris

Jeg har testa Iris, som er Android-versjonen av iPhones Siri, altså en app til telefonen din som du kan kommunisere med ved hjelp av tale. Du kan stille Iris spørsmål, eller du kan be henne om å ringe eller sende en tekstmelding.

Det var kjempemorsomt å snakke med Iris! Av og til skjønte hun ikke hva jeg sa (hun forklarer selv hvorfor litt lengre nede...), men som oftest var hun, vel, nære nok.

Uansett, jeg føler ikke helt behov for en tjeneste som Siri/Iris, men artig er det som sagt. Bare se her (jeg er den hvite teksten og Iris er den blå):



Jeg spurte henne også et par ganger om hvor jeg kunne kjøpe pizza i Oslo. Selv om hun forsto spørsmålet riktig alle gangene, tok det litt tid å få et fornuftig svar ut av henne. Første gang sa hun noe sånt som «at any bookstore», andre gangen «you don't find him, he finds you», mens tredje gangen svarte hun «Domino's pizza», og jeg bare «var det så vanskelig da?»

Har du fått noen artige svar av Siri eller Iris?

Kommentarer

  1. Takk for tips! Skal laste ned Iris i morgen.
    Koster hun penger?

    SvarSlett
  2. Nei, hun er helt gratis! :)

    SvarSlett
  3. Er dette en android-versjon av Siri, eller en Android-versjon av cleverbot? Med andre ord; Kan Iris gjøre andre ting enn å bare svare på spørsmål? Kan hun søke opp ting, ta diktasjon og andre ting som kan være hendig? Cleverbot-apper (som det ser ut som om dette er) finnes det jo nok av :/

    SvarSlett
  4. Joda, hun kan bruke telefonens andre funksjoner. Skrive melding, søke og ringe i alle fall (det er de jeg personlig har testet).

    SvarSlett
  5. Dominos i Oslo?

    SvarSlett
  6. Siste anonym: Ja, det finnes da? www.dominospizza.no/

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa