Kle deg upassende for alderen

Det er en ugjenkallelig sannhet at jeg ikke har så fryktelig lenge igjen av tjueåra. I den forbindelse kan Internett fortelle meg at det er en utbredt mening at når man tipper tredve må man legge miniskjørt og glittersminke på hylla. Dette provoserer meg noe voldsomt. Ikke nok med at jeg skal bli stadig eldre, mer rynkete og mindre fruktbar, men så får jeg ikke lov å ha klær og sminke med futt i heller? Vel, ████ det. Her er en samling damer som enkelte vil mene kler eller sminker seg upassende for alderen, og jeg synes de ser fantastiske ut.

Iris Apfel, designer og moteikon født i 1921

Mia Berner, forfatter. Født 1923, død 2009.

Zandra Rhodes, designer født i 1940.

Tempest Storm, stripper, skuespiller og burlesk-danser født i 1928.

Tina Turner, sangerinne født i 1939.

Helen Mirren, skuespillerinne født i 1945.
Jeg (født 1983) tror fortsatt jeg har noen gode år i meg, og selv om jeg kanskje verken har eller kommer til å ha superstjernekropp skal jeg jammen ha det moro med glitter og stas!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa