Grammatikknazi og stolt av det

Inspirert av denne. Du kan klikke på bildet for å forstørre det.


Kommentarer

  1. Saa fin plakat! Kanskje jeg maa skrive den ut og henge den paa veggen til min datter (hun er riktignok bare halvannet aar gammel, men skal sikkert laere aa skrive norsk paa et tidspunkt).
    Hurra for gramatikknazi!

    SvarSlett
  2. Fantastisk plakat! Ikke bare fordi den handler om grammatikk, men også fordi den er håndlaget. Hurra! : D

    Jeg har observert mye rot når det kommer til genetivsform. Standardfeilen er å bruke apostrof når man ikke skal det, men så har du også de som bruker grav aksent (Gitte`s blogg) eller de som forveksler genetiv-s med fuge-s (bryllups's bilde) - som igjen nesten blir en sær særskrivingsfeil. Bryllup`s bilde?

    SvarSlett
  3. Genialt, Lea! Plakaten din bør trykkes opp som stoor poster og monteres på veggen i alle klasserom og kontor. Jeg mener det!

    SvarSlett
  4. Hurra for grammatikknazier! Må lage en liste selv, mitt første punkt er forøvrig begrepet "i forhold til" - hvis det ikke kan endres til "sammenlignet med" er det brukt feil!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa