Gullkorn fra sovende mann VII

(Flere gullkorn.)

Mannen: (Plystrer idet jeg bøyer meg ned for å ta på ei strømpebukse.)

Lea: Å, hei, er du våken?

Mannen: Javisst, er det noe liv i kotelettene? (Setter seg opp på sengekanten og åpner øynene.)

Lea: Hæ?

Mannen: Ja, skal vi ikke ha koteletter til middag i dag?

Lea: Å, jo.

Mannen: Ja, er det noe liv i dem?

Lea: Hva mener du, liv i dem? De er... frosne?

Mannen: Åh, jeg legger meg igjen, dette gidder jeg ikke, ass.

Som tidligere nevnt er det i grunnen ganske skummelt at mannen kan vise alle tegn på å være våken — åpne øyne og sånt — uten å egentlig være det og uten å huske noe etterpå. Denne samtalen ga jo til og med nesten mening.

Kommentarer

  1. Digger disse! Men veldig underlig å virke så våken mens man sover.

    Jeg har tendens til å fortsette å bable selv om jeg merker jeg er i ferd med å sovne, og alt bare begynner å flyte inn i hverandre. Hører delvis selv at det bare blir gibberish, men klarer ikke å styre det.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi leve.

Hvor gammel jeg er

Matematikk overalt.