Gullkorn fra sovende mann VII

(Flere gullkorn.)

Mannen: (Plystrer idet jeg bøyer meg ned for å ta på ei strømpebukse.)

Lea: Å, hei, er du våken?

Mannen: Javisst, er det noe liv i kotelettene? (Setter seg opp på sengekanten og åpner øynene.)

Lea: Hæ?

Mannen: Ja, skal vi ikke ha koteletter til middag i dag?

Lea: Å, jo.

Mannen: Ja, er det noe liv i dem?

Lea: Hva mener du, liv i dem? De er... frosne?

Mannen: Åh, jeg legger meg igjen, dette gidder jeg ikke, ass.

Som tidligere nevnt er det i grunnen ganske skummelt at mannen kan vise alle tegn på å være våken — åpne øyne og sånt — uten å egentlig være det og uten å huske noe etterpå. Denne samtalen ga jo til og med nesten mening.

Kommentarer

  1. Digger disse! Men veldig underlig å virke så våken mens man sover.

    Jeg har tendens til å fortsette å bable selv om jeg merker jeg er i ferd med å sovne, og alt bare begynner å flyte inn i hverandre. Hører delvis selv at det bare blir gibberish, men klarer ikke å styre det.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa