Leas tips for et litt lettere og kulere liv

1. Forsvarets sysett er det eneste reisesysettet som er verdt pengene.

2. Jeg er helt sjokkert over hvor fnisete voksne mennesker blir av snakk om menskopp og tissetrakt*. Folkens, det er på tide å forstå at ting ikke må være engangs for å være hygieniske. Og kroppene våre er ikke ekle. Kom dere over det. Vi snakker altså miljøvennlig menstruasjonsbeskyttelse, og en tut som gjør at damer kan stå og tisse uten noe gris og ved såvidt å åpne smekken. Dette er to geniale oppfinnelser!

3. Mens vi snakker hygiene på tur: dusjvåtservietter er verdt investeringen. Det føles ikke som å vaske seg med baby-wipes, dette er servietter som er både større og mye våtere, og de rekker godt til hele kroppen. Jeg liker Action Wipes best, fordi de kan vaskes etterpå og brukes som vanlige kluter. Igjen: det er ok å ligge unna ting som er engangs, ikke sant. Jeg bruker dusjvåtservietter i tilfeller der jeg har to treningsøkter på én dag, eller gjør noe jeg blir litt svett av uten å ha tid til en dusj. Skulle gjerne hatt dem da jeg var på Interrail. På festival er de selvsagte.


4. Eyeliner: her er det bare sånn på krukke som gjelder, ingen flytende eller blyantvarianter kan måle seg med det. Den kalles ofte for gel liner, selv om jeg ville sagt at den er i kremform. Den er lett å legge, ser bra ut til hverdag og fest og varer i evigheter.


5. Drit i å kjøpe ferdig tacokrydder. Les bakpå en tacokrydderpakke og skaff de ulike krydderne individuelt, da kan du variere etter smak og det er mye billigere. Null stress, du trenger ikke lage blandingen først, bare ta passe mye av hver rett oppi kjøttdeigen (eller den vegetariske erstatningen du foretrekker). Jeg bruker disse, samt frisk hvitløk og/eller løk og koriander om jeg har:


(Jeera, boksen helt til venstre, er det som heter spiskummen på norsk. Det er ikke vanskelig å få tak i og finnes i standardmerkene også.)

Bonus, lag din egen guacamole til. Du trenger bare moden avocado, og litt smakstilsetning, typisk frisk chili, hvitløk og lime, kanskje koriander — men absolutt ikke rømme! ;-)

Hva er dine beste tips til... alt?

*lenken går til det merket jeg bruker, men det finnes andre merker som GoGirl og Whiz Freedom.

Kommentarer

  1. Julie-utrulie22/10/13 15:05

    Smarte tips, Lea! Tusen takk! Tissetrakt blir å ta med på lange filminnspillinger i kalde strøk denne vinteren. Jeg har ikke lyst til å henge med rumpa bar på isbreen når det er -25. Tissetrakt ftw!!

    Men jeg må si...menskopp.. JA, det er smart, og det er like (om ikke mer) hygenisk og ikke minst mer miljøvennlig enn alle tamponger og bind...men Lea... Det ER ekkelt å si menskopp...menskopp, menskopp, menskopp... jeg kaller det heller damebeger (som linken din opplyste om).. NÅ ble det ikke så ekkelt lenger! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa