Reklame! (Eller, første gang i livet mitt jeg har funnet en favorittfrisør)

Dette er IKKE en sponset post, likevel er dette en av de tilfellene hvor jeg faktisk føler for å bedrive litt reklame. For det kan da ikke bare være meg som synes at frisører ofte er ganske grusomme? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger en frisør har sett misbilligende på meg og fnyst «jaha, er det lenge siden du har vært hos frisøren», «har du farget etterveksten/klippet luggen selv» eller simpelthen «hva er det du har gjort med håret ditt?»

Nå er jeg det nærmeste jeg har vært i livet mitt til å finne «min» frisørsalong. Grunnen er enkel: jeg har funnet en frisørsalong der jeg har gått flere ganger uten å ha fått skjenn en eneste gang.

Som frilanser er det ganske uregelmessig hvor ofte jeg har tid og råd til å gå til frisøren, men uansett vil jeg aldri bli den som svir av tolv tusen i året på hårjåleri. Noen ganger blir det rett og slett sånn at panneluggen kuttes tvert av med et stivt blikk i speilet, eller at kjæresten hjelper til å kline ammoniakk-tung hårfarge fra H&M i røttene. Likevel er det deilig å la en profesjonell ta seg av sakene innimellom. Men da, som sagt, helst uten skjennepreken på kjøpet.

Karlsson Barlindhaug er ikke den billigste frisøren i byen, men de er veldig langt fra den dyreste. Jeg får så mye kaffe jeg vil og en sjokoladekjeks til hvert påfyll. Med jevne mellomrom forsikrer de seg om at de har skjønt hvordan jeg vil ha det. Og så bruker de en veldig kul booking-app hvor man også kan se historikk og kvitteringer, ta før-/etterbilder og lagre hurtigvalg.

Som jeg postet på Instagram der jeg satt med matchende frisørkappe og mobildeksel, dette frister til rosablogging. Nå venter jeg bare på at goodiebagene skal dumpe ned i postkassa!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa