Ambisjoner

Ny rekord i tid gått mellom blogginnlegg. Det er nok flere grunner til det. For det første leser jeg ikke andre blogger på samme måte lenger siden Google Reader la ned, og dermed får jeg ikke den samme blogginspirasjonen. (Jeg har en Bloglovin-konto og har prøvd flere andre feedreadere, men det blir bare ikke det samme.)

For det andre er det mye mer lavterskel å dele livet mitt på Facebook og Instagram og Snapchat. Det hender jeg skriver lange, lange oppdateringer som heller burde ligget her.

For det tredje er det noen av tingene som skjer i livet mitt og som tar fokuset mitt som ikke nødvendigvis er sånt man (eller jeg, da) blogger om. Enten fordi det involverer andre, fordi jeg ikke finner noen god måte å skrive om det på, eller fordi det bare ikke er så interessant. Eller fordi det er superhemmelig og jeg må drepe deg hvis jeg forteller om det.

Men jeg lever.

Jeg har pleid å poste nyttårsløfter på bloggen, men nå sist nyttårsaften var vi jo i Havanna og tenkte på helt andre ting. Men jeg har noen ambisjoner framover, jeg har det. Her er noen av dem:

Jeg skal bli flinkere til turer i skog og mark. Jeg blir nok aldri noen hardcore fjellgeit. Men i Oslo kan du ta med deg et telt på T-banen, og ikke behøve å sitte på til endestoppet en gang for å finne et sted å campe, liksom. Jeg har kjøpt billig stormkjøkken på Finn, fått meg et gratis, ordentlig kvalitetstelt fra ei gibort-side på Facebook, og sydd fine små attersting der soveposen hadde gått opp i sømmen ved glidelåsen. Jeg er klar.

Jeg skal bli flinkere til å sy klær. Rart at jeg ikke synes det er noe stress å bruke femti timer på å strikke en genser, mens å ta frem symaskinen for et dagsprosjekt er så innmari tiltak.

Jeg skal finne fram de gamle skranglekameraene mine igjen og ta skranglete, analoge bilder. Og så skal jeg organisere bildene som bor på dataen min nå og trykke opp et nytt fotoalbum eller to. Tror det siste jeg har slutter i 2012.

De andre ambisjonene er enten veldig kjedelige eller veldig hemmelige. Men dette her blir bra.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa