En historie som ikke forandret livet mitt

Jeg liker Pinterest, men jeg liker ikke at de har begynt å servere meg en haug med forslag som ikke kommer fra dem jeg har valgt å følge, men som Pinterest tror jeg er interessert i. Deriblant en hel haug ryddetips. Via et slikt forslag kom jeg over en side som sa:

Jeg pleide å hate å vaske opp etter middagen, men så leste jeg denne historien, og den forandret livet mitt!

Wow, tenkte jeg. Det må være litt av en historie. Jeg klikket meg videre.

Her er den:

A monk told Joshu, "I have just entered the monastery. Please teach me."
Joshu asked, "Have you eaten your rice porridge?
The monk replied, "I have eaten."
Joshu said, "Then you had better wash your bowl."
At that moment the monk was enlightened.

Yeeeeeah... Føler du også lysten til å vaske opp nå?

Jeg har blogget før om hvorfor jeg hatet The Life-Changing Magic of Tidying. Ryddige mennesker som har sett lyset og tror at deres fasit gjelder for alle, ass. 

Kommentarer

  1. Jeg er enig. Det var en dustehistorie, som ikke ga meg noe lyst til å vaske opp. Jeg tenkte jeg skulle kommentere noe kvasifilosofisk om at livet ikke dreier seg om å vaske opp hele tiden, men å lære å leve med at kjøkkenbenken ikke er helt ren hele tiden, men så kom jeg på en skitten kjøkkenbenk aldri har plaget meg. (det er lenge siden jeg har kommentert på blogger, og jeg har glemt litt hvordan man gjør det. det er fortsatt ok å legge igjen helt meningsløse kommentarer, ikke sant?)

    SvarSlett
  2. Synes egentlig Konmari-boken var en lettelse å lese – har slitt med å kaste ting som jeg egentlig ikke setter pris fordi det gir dårlig samvittighet. Kommer nok aldri til å bli minimalist – altfor mange ting som gir «sparks of joy», men ved å kvitte meg med de tingene som ikke gjør det, blir de fine tingene mer synlig – de forsvinner ikke mengden.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa