Ta deg ei bolle, 'a, Miryam Shomrat

Jeg er sikker på at Miryam Shomrat egentlig er ei veldig hyggelig og nyansert dame. Det er sikkert bare de onde, kommunistiske mediene i Norge som er ute etter å ta henne, og så kommer ting litt skjevt ut.

For Miryam, du mente vel egentlig ikke å kritisere kongefamilien for å ha gjort... eh, ingenting (det samme som de vanligvis gjør, med andre ord), og i tillegg fremstille det som om du uttalte deg på vegne av norske jøder?

Og du var vel bare dårlig forberedt den gangen i sommer, da konflikten i Libanon sto på som verst, og du presterte å uttale følgende til Dagsavisen? (Hele intervjuet.)

"– (...) Det ble sluppet flygeblader som oppfordret sivilbefolkningen til å trekke seg ut.
– De flygebladene ble sluppet først etter at infrastrukturen i Sør-Libanon var ødelagt.
– Nei. Jo. Du har delvis rett. Men bare bruene. Og flyplassen, men bare rullebanen. Det hadde bare tatt dem noen timer å reparere rullebanen.
– Ja vel? Men hva med Røde Kors sine ambulanser som ble angrepet på mandag?
– Hvor så du dette? CNN? BBC?
– Jeg så det på en norsk nyhetssending, og avisene har bilder i dag. Godt merkede ambulanser er bombet til vrak.
Shomrat hever stemmen. – Vel. Det er krig!"


Din forgjenger reagerte jo også på den ufattelig utbredte anti-semittismen Norge lider under.

Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er lett å være ambassadør i et land med en regjering som nærmest tilhører den ekstreme venstresida, og så skulle representere en nasjon som til stadighet bryter folkeretten.

Jeg tror både du og jeg, Miryam, kan være glade for at du ikke er ambassadør for et muslimsk land. For hva hadde skjedd hvis en muslimsk ambassadør hadde kritisert kongefamilien, sagt "klart vi må bombe ambulanser, det er jo krig!", og krevd islam-kritiske kunstverk fjernet fra det offentlige rom?

Ramaskrik.

Kommentarer

  1. Vel, det du tar opp når det gjelder muslimer; mange muslimer er da betydelig mer hårsåre enn Shomrat noengang vil bli. Men hun har tydeligvis ikke forstått hvordan kongehuset forholder seg til slike hendelser. Jeg synes det er trist ( og samtidig en anelse komisk selvsagt ) at hun angriper kongehuset. Så får vi se hva neste tåpelige utspill blir. For hennes skyld, håper jeg at det stopper her. ;P

    SvarSlett
  2. Et godt bidrag, Lea.

    Stusser litt over at hun ikke selv står frem med sin beklagelse, men det ville vel vært i overkant ydmykt fra den kanten.

    SvarSlett
  3. Aaah Hurra for deg, tusen takk for at du tar opp dette temaet. By the way jeg er helt enig i det du skriver Prinsesse Lea

    SvarSlett
  4. Dama er ikke god, her er enda et eksempel: http://nytid.no/?sk=9&id=3611

    SvarSlett
  5. Hei
    Jeg klikket inn på bloggen din via Dagbladet og den "hvordan knulle.." linken. Den synes jeg var litt kjedelig, men denne posten din er mer interessant.
    Det jeg synes er mest fenomenalt med hele saken, er at de mest groteske overgrep skjer i Gaza, Irak, Afghanistan osv - men når ambassadøren såvidt nevner kongefamilien så blir det jaggu overskrifter i kongeriket.
    Jeg er mye mer bekymret for alle barna som blir myrdet daglig i disse områdene, enn at en flåsete israelsk ambassadør lirer av seg de vanlige frasene om anti-semitisme osv. Det er om ofrene i krigene overskriftene skulle dreie seg om.

    SvarSlett
  6. et latterlig utspill, helt enig

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa