Damer, øl og fotball

— Neiii!!! Se til h——— å få knøla den ballen inn i mål, din j—— metro!!!

Hele rekka foran snur seg og ser på meg. Vi er på en fotballpub vi ikke har vært på før, og jeg er den eneste dama der! Og ikke bare det, jeg roper, drikker pils og er den som har målforskjeller og poeng skrevet ned i notatboka mi så jeg kan si til hele puben "ett mål til fra oss, Vål'enga eller Start nå, så er vi på sikker plass!"

(Joda, Skeid er laget mitt, men mannemumsen er Viking-supporter, og så lenge jeg slipper å se de to lagene i samme divisjon, følger jeg begge med like stor iver:) )

Jeg har aldri vært den eneste dama i fotballsammenheng før. Det er tross alt en del av oss fotballdamer. Det som gjør det så merkelig, er at de andre — gutta — tydeligvis reagerer på det og synes jeg er noe litt eksotisk. Hm.

Det minner meg om et intervju jeg så på NRK frokost-TV da Merete Prestkvern tok over som sjef for Vål'enga-sjappa. Hun og Cathrine Sandnes ble intervjuet av Petter Nome, som sa at det blir sannelig flere og flere kvinnelige fotballsupportere, he, he, og jentene sa ja, vi er mange nå, hvorpå programlederen antydet om ikke noen av de maskuline tilropene i retning banen ble litt sterk kost for små søte kvinnfolk. Jentene lo og svarte at de ropte vel det samme selv.

Og nå benytter jeg bloggen min til å rope ut: Tom Nordlie! Bli med oss til neste år og!

Kommentarer

  1. Hei Lea - mitt forhold til fotball er ambivalent, men jeg gleder meg stort over at du rydder deg plass blant gutta!
    Yngste sønnen har begynt på fotball på Tangmoen IL.Så når kampsesongen starter til våren, må du komme på Stjørdal og være med meg og heie. Etterpå kan vi jo gå og drikke øl...

    SvarSlett
  2. Lea..dette er jo fantastisk! U go girl!

    SvarSlett
  3. Fotball suger.

    SvarSlett
  4. høh! Jeg synes jo at jeg burde være istand til å lage en sånn trackback, iogmed at det er det samma systemet og alt mulig, men nå har jeg ihvertfall referert til deg; http://gudbedre.blogspot.com/2006/11/gud-bedre-oppsummert.html

    SvarSlett
  5. Hihi, bli linket til stort på dagbladet.no under en artikkeltittel med ordet "knulle" i seg, og med "sex" i ingressen, og få 10.000 treff på null komma svisj. Jeg må begynne å skrive om sex.

    Jeg synes forresten synet av skrikende damer som ser fotball er like eksotisk og koselig som en våt sovepose. Og jeg ønsker meg mute-knapp på min Rosenborg-elskende samboer.

    SvarSlett
  6. Må jammen si trafikken din får en boost når du er omtalt i DB!

    SvarSlett
  7. Sexy Sadie har et ekstremt godt poeng.

    SvarSlett
  8. Leeds all the way :D

    Fryktelig så mange som leser bloggen din i dag da...

    Hva skjer???


    ;D

    SvarSlett
  9. Viking er et drittlag.
    Eller... Ikke eeeegentlig... Men de sendte HamKam ned i 1. divisjon! Møkkalag!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa