Fakta om Finland

Bare tre år etter at Finland senket alkoholavgiften drastisk, har de bestemt seg for å øke den igjen. Grunnene er dramatisk økning i fyll og alkoholrelaterte skader som koster samfunnet penger.

Vel, Finland... Dette kunne vel sånn ca. all forskning som eksisterer på området fortalt dere allerede før dere satte ned avgiftene...

Uansett, man må selvfølgelig skynde seg å dra til Finland før de rekker å gjennomføre endringen, og bælme billig vodka mens man kan...! Og det gjør jeg — nærmere bestemt i morgen tidlig. Da setter jeg og mannemumsen kursen mot Helsinki... Jeg kan ikke love at jeg kommer til å prioritere besøk på internettkafé (men legg igjen adressen din hvis du har lyst på postkort)!

Kommentarer

  1. Jeg hørte en historie fra en amerkianer som ikke helt skjønte detta med land og sånnt, så han trudde vi var finnland. Uansett; han fortalte at det er en greie blandt studenter i finnland som går ut på å ta på seg egne drikke-overaller, sånn at man ikke griser til penklærne hvis man skulle spy..

    SvarSlett
  2. Elvis: Seriøst! Vi så flere ungdommer som tassa rundt i noe som så ut som russedresser og lurte fælt på hvem de var...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa